Wat is vereist?
- Afgeronde wo-opleiding Fiscaal Recht of Fiscale Economie
- Mogelijkheid om je RB-opleiding bij ons te behalen
- Werkervaring is een pre
- Bij voorkeur ervaring met herstructureringen en splitsingen
- Goede adviseur, leergierig en uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden
Wat krijg je?
- Max. €5.900 p/m bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 32 tot 40-urige werkweek (flexibel in te delen)
- Mogelijkheid om (deels) vanuit huis te werken
- 27,5 vakantiedagen
- Mogelijkheid om je te specialiseren in specifieke belastingwetgeving
- Bonus en pensioenregeling
- Reiskostenregeling van €0,30 p/km en/of fietsplan
- Jaarlijks bedrijfsuitje (weekendje weg)
- 2x per jaar kantoorbrede bijeenkomst met aansluitend borrel en diner op locatie
- Jaarlijks terugkerend zomer BBQ en kerstborrel met diner
Wat doe je?
- 35% Adviezen over herstructurering uitwerken
- 30% Vragen van cliënten beantwoorden
- 10% Belastingaangiften voorbereiden
- 10% Adviseren over estate planning
- 10% Overeenkomsten opstellen
- 5% Vakliteratuur bestuderen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Annemarie Cengel
HR Adviseur / Corporate Recruiter
Vacature
Als Belastingadviseur bij Flantúa ben je verantwoordelijk voor het adviseren van cliënten over belastingvraagstukken. Cliënten zijn veelal mkb-ondernemers: je adviseert hen over financiële vraagstukken rondom de structuur van ondernemingen. Denk hierbij aan splitsingen, fusies en het veranderen van een rechtsvorm.
De cliënt kan met alle vragen rondom belastingen bij jou terecht, waarna jij hem of haar voorziet van een duidelijk antwoord. Ook stel je regelmatig lenings-, management- en aandeelhoudersovereenkomsten op en verzorg je de inkomsten- en vennootschapsbelasting. Door de continu veranderende wet- en regelgeving ben je bezig met uitdagende casussen. Je zorgt ervoor dat alle gegevens goed worden vastgelegd in het cliëntendossier, en stelt (concept)notities en brieven op.
Je hebt regelmatig contact met cliënten en houdt tevens externe notarissen, interne Accountants en interne Relatiebeheerders op de hoogte. Je werkt nauw samen met andere Belastingadviseurs, waarmee je bijvoorbeeld dossiers overlegt. Het hangt van jouw kennis en ervaring af in hoeverre je complexe dossiers zelfstandig afhandelt of bespreekt met je leidinggevende. Je bent onderdeel van het Fiscale team, samen met zes andere collega’s met verschillende senioriteitsniveaus.
Als je het interessant vindt om optimaal fiscaal resultaat te behalen voor de cliënt en je het uitdagend vindt dat er regelmatig ad hoc werkzaamheden voorbij komen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Annelies van Driel
Op een leuke dag werk ik aan afwisselende taken. Ik spreek collega’s en cliënten, maar heb ook genoeg tijd om een advies uit te werken en vakliteratuur te lezen.
Op een mindere dag ben ik de hele dag bezig om een overeenkomst te bestuderen en is de notaris niet in de gelegenheid om de benodigde documenten aan te leveren.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Lunch
- Advies over herstructurering uitwerken
- Vragen van cliënten beantwoorden
- Belastingaangiften voorbereiden
- Contact met notaris
- Plan herstructurering uitvoeren
-
- Lunch
- Vakliteratuur bijhouden
- Vragen van cliënten beantwoorden
- Advies uitwerken over inbreng in een bv
- Contact met Accountant
- Opgestelde testamenten nalezen
- Contact met cliënt over inkomstenbelasting
- Advies over fiscale optimalisatie uitwerken
-
- Lunch
- Vragen van cliënten beantwoorden
- Aangifte inkomstenbelasting voor cliënt
- Belastingaangifte voorbereiden
- Adviezen over herstructurering uitwerken
- Vragen over omzetbelasting beantwoorden
- Contact met Relatiebeheerder
-
- Vakliteratuur bijhouden
- Lunch
- Managementovereenkomst opstellen
- Contact met notaris
- Contact met cliënt
- Leningsovereenkomst opstellen
- Overleg met Accountant
-
- Vakliteratuur bijhouden
- Lunch
- Vragen van cliënten beantwoorden
- Vragen van cliënten beantwoorden
- Advies uitwerken over estate planning
- Plan herstructurering uitwerken
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Flantúa biedt een helder perspectief aan werknemers, om zo een lange werkrelatie met hen aan te gaan. Dit gebeurt door middel van een concreet ontwikkelplan voor elke medewerker. Hierin staat wat er van hem of haar verwacht wordt en andersom. Daarnaast is er voor iedereen een opleidingsbudget beschikbaar.
Werken bij Flantúa
Bij Flantúa accountants en adviseurs werken vakkundige collega’s dagelijks aan het behartigen van de zakelijke belangen van de cliënt. Het doel is om mkb-ondernemers te ontzorgen, te adviseren en te ondersteunen bij hun financiële huishouding, fiscaliteiten en bedrijfsvoering. Het Flantúa-team bestaat uit medewerkers met verschillende ervaringsniveaus, die door een goede samenwerking de beste adviezen en oplossingen kunnen aandragen voor de financiële vraagstukken van cliënten. Respect en integriteit zijn hierbij de kernwaarden en doordat de organisatie relatief klein is, leg je snel en informeel contact met elkaar.
- Hoofdkantoor in Nieuwegein
- 40 werknemers
- 50% / 50%
- Gem. leeftijd 39 jaar
- Casual (bij klantbezoek formeler)
- Thuiswerkdag(en) mogelijk