Financieel Administratief Medewerker

Tijdelijk gesloten

Financieel Administratief Medewerker

Flantúa Geldermalsen

Wat is vereist?

  • Mbo (niveau 4) werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring
  • Ervaring met administratieverwerking binnen het mkb
  • Nauwkeurig kunnen werken
  • Goede beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift

Wat krijg je?

  • Max. €3.200 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 24 tot 40-urige werkweek
  • Mogelijkheid om (deels) vanuit huis te werken
  • 27,5 vakantiedagen
  • Mogelijkheid om vaktechnische en vaardigheidstrainingen te volgen
  • Bonus en pensioenregeling
  • Jaarlijks bedrijfsuitje (weekendje weg)
  • 2x per jaar kantoorbrede bijeenkomst met aansluitend borrel en diner op locatie
  • Jaarlijks terugkerend zomer BBQ en kerstborrel met diner

Wat doe je?

  • 50% Zelfstandig (online) administraties voeren
  • 20% Journaalposten maken
  • 10% Contact met cliënten
  • 10% Ondersteunende administratieve werkzaamheden verrichten
  • 10% Zelfstandig omzetbelasting en aangiften opstellen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Financieel Administratief Medewerker bij Flantúa ben je verantwoordelijk voor het voeren van de financiële administratie van cliënten. Je controleert en boekt (inkoop)facturen, maakt betaalvoorstellen, en draagt indien gewenst zorg voor facturatie. Ook verzorg je de btw-aangiften. 

Je bent verantwoordelijk voor je eigen portefeuille van cliënten die het administratieve dienstenpakket afnemen. Voor sommige cliënten ben jij dan ook het eerste aanspreekpunt. Het belangrijkste is dat de werkzaamheden kwalitatief goed, tijdig en naar tevredenheid worden verricht. Daarnaast signaleer je adviesmogelijkheden, bijvoorbeeld wanneer je afwijkende posten of getallen ziet. Dit bespreek je vervolgens met de betrokken Accountant, zodat zij dit weer met de klant kunnen communiceren. 

Je bent onderdeel van team Administratie, samen met drie Administratief Medewerkers. Daarnaast heb je veel contact met de Assistent Accountants, aangezien zij ook een deel van de klantadministratie uitvoeren.

Als je het leuk vindt om dienstverlenend en servicegericht te werk wilt gaan en je het uitdagend vindt dat bijna elke cliënt een andere werkwijze heeft waar je op moet inspelen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Financieel Administratief Medewerker

Op een leuke werkdag laat een cliënt weten zijn gehele administratie aan Flantúa uit te besteden, omdat hij zo tevreden is over de dienstverlening.

Op een matige werkdag ben je in afwachting van ontbrekende stukken om de administratie te kunnen verwerken. Je krijgt de cliënt niet direct te pakken, waardoor je pas op een later moment hiermee verder kunt.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
    • Lunch + wandeling
    • Mail bijwerken
    • Actielijst komende week opstellen
    • Ontbrekende stukken opvragen bij cliënten
    • Zelfstandig (online) administraties voeren
    • Contact met cliënten
    • Ondersteunende administratieve werkzaamheden verrichten
    • Lunch
    • Padel met collega's
    • Mail bijwerken
    • Contact met cliënten
    • Ondersteunende administratieve werkzaamheden verrichten
    • Zelfstandig omzetbelasting en aangiften opstellen
    • Vrije dag
    • Mail bijwerken
    • Bellen met cliënt
    • Borrel
    • Zelfstandig (online) administraties voeren
    • Journaalposten maken

Voorbeeld uit de praktijk

Je verwerkt voor een cliënt de gehele financiële administratie van alle ondernemingen in een groep. De cliënt wil de administratieve lasten graag verminderen en vraagt een fiscale eenheid aan voor de btw. Hoe regel je dit?

De cliënt kiest voor een fiscale eenheid met eigen aangiften per onderneming. Het effect hiervan is dat over de transacties binnen de groep (fiscale eenheid) geen btw gerekend hoeft te worden. Vanaf de datum dat de fiscale eenheid ingaat, moet je hier rekening mee houden. Je maakt de juiste btw-code aan en in het geval van facturatie in AFAS ook het juiste verkooprelatieprofiel. Dit doe je in overleg met de interne AFAS-expert.

Daarnaast denk je mee over de optimalisatie van het boekingsproces waarbij je kijkt naar automatisering van rekening-courant boekingen en automatische tegenboekingen van interne facturatie. Maandelijks overleg je met de verantwoordelijke relatiemanager of accountant over de maandafsluiting en draag je zorg voor boeking van afschrijving, loonjournaal en afstemming van tussenrekeningen.

Groeipad

Flantúa biedt een helder perspectief aan werknemers, om zo een lange werkrelatie met hen aan te gaan. Dit gebeurt door middel van een concreet ontwikkelplan voor elke medewerker. Hierin staat wat er van hem of haar verwacht wordt en andersom. Daarnaast is er voor iedereen een opleidingsbudget beschikbaar.

Financieel Administratief Medewerker

Werken bij Flantúa

Bij Flantúa accountants en adviseurs werken vakkundige collega’s dagelijks aan het behartigen van de zakelijke belangen van de cliënt. Het doel is om mkb-ondernemers te ontzorgen, te adviseren en te ondersteunen bij hun financiële huishouding, fiscaliteiten en bedrijfsvoering. Het Flantúa-team bestaat uit medewerkers met verschillende ervaringsniveaus, die door een goede samenwerking de beste adviezen en oplossingen kunnen aandragen voor de financiële vraagstukken van cliënten. Respect en integriteit zijn hierbij de kernwaarden en doordat de organisatie relatief klein is, leg je snel en informeel contact met elkaar.

  • Hoofdkantoor in Nieuwegein
  • 40 werknemers
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd 39 jaar
  • Casual (bij klantbezoek formeler)
  • Thuiswerkdag(en) mogelijk

Collega's

Foto van medewerker Annemarie Cengel
Foto van medewerker Rien den Hartog
Foto van medewerker Denice Burgemeester
Foto van medewerker Peter Witvliet
Foto van medewerker Annelies van Driel
Foto van medewerker Alex van Loon
Foto van medewerker Irna van Maren
Foto van medewerker Sjaak van Rijn
Foto van medewerker Nihal Bayrak
Foto van medewerker Elise van Beuzekom

Annemarie Cengel (36) - Corporate recruiter - HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor heb ik 10 jaar als recruiter binnen de detacheringsbranche gewerkt. Ik wilde graag de overstap naar corporate maken. Na 2 fijne en positieve gesprekken bij Flantúa was ik overtuigd dat dit mijn nieuwe werkgever ging worden.

Wat was je vorige baan?
Recruiter.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tijd doorbrengen met familie en vrienden, reisjes plannen, films en series kijken en lekker eten.

Rien den Hartog - Accountant AA - kantoorleider vestiging Nieuwegein

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Vanuit mijn stageperiode in 2006 ben ik bij Flantúa gaan werken. Binnen Flantúa heb ik mezelf ontwikkeld van Beginnend Assistent Accountant tot de Accountant AA die ik nu ben. Wat mij betreft is dit kenmerkend voor Flantúa, medewerkers krijgen alle ruimte en ondersteuning om het maximale uit zichzelf te halen. Geen dag is hetzelfde en/of saai, ik heb dan ook nooit de behoefte gevoeld om van baan te wisselen.

Wat heb je gestudeerd?
HBO Accountancy aan Hogeschool van Utrecht en Post HBO AA Accountancy aan Markus Verbeek Praehep.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen, tennissen, gamen en vrijetijdsbestedingen met mijn gezin.

Denice Burgemeester (31) - Zelfstandig assistent accountant

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Zeven jaar geleden ben ik gestart als stagiaire en inmiddels werkzaam als zelfstandig assistent accountant. De voordelen van werken bij Flantúa zijn voornamelijk de ontwikkelingsmogelijkheden, flexibiliteit en de collegialiteit.

Wat heb je gestudeerd?
HBO Postbachelor Accountancy-MKB

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, festivals bezoeken en sporten.

Peter Witvliet (58) - Register Belastingadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk inmiddels alweer 30 jaar bij Flantúa. De reden dat ik er nog steeds werk is de fijne werksfeer. Er is veel aandacht voor opleiding en begeleiding. Je hebt veel verantwoordelijkheden en je wordt gestimuleerd in je persoonlijke ontwikkeling.

Wat was je vorige baan?
Assistent Accountant.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetbal kijken, muziek luisteren en pianospelen.

Annelies van Driel - Belastingadviseur en ik ben werkzaam op de fiscaal-juridische afdeling.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werkte bij een top 10-kantoor en was op zoek naar meer uitdaging en meer verantwoordelijkheid. Bij Flantúa heb ik die dubbel en dwars gekregen. Het werk is hierdoor een stuk leuker geworden en ik kan me ontwikkelen zoals ik wil.

Wat was je vorige baan?
(Junior) Belastingadviseur.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, voetballen en verder veel met mijn gezin zijn.

Alex van Loon - Junior Adviseur, accountancy

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Flantúa belooft haar werknemers de kans om ongeremd te groeien. Na bijna zeven jaar werkzaam te zijn bij Flantúa, kan ik met zekerheid stellen dat ze die belofte waarmaken.

Wat heb je gestudeerd?
Bedrijfseconomie aan de Hogeschool Rotterdam.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, met vrienden en naar festivals.

Irna van Maren (62) - Administratief medewerkster Interne Administratie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben eigenlijk vanaf school bij Flantúa begonnen en werk inmiddels 43 jaar met veel plezier bij Flantúa. Altijd de kans gehad om verder te leren bij Flantúa en hoop hier nog een aantal jaren te kunnen werken.

Wat was je vorige baan?
Is mijn 1e baan nog steeds.. al 43 jaar

Wat doe je in je vrije tijd?
Wat doe je het liefst in je vrije tijd? Ga graag shoppen.. lekker uit eten.. leuke dingen doen met vrienden.. leg puzzelen ..

Sjaak van Rijn - Jurist en Belastingadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Flantúa leek mij een leuk bedrijf die veel verschillende klanten van dienst is. De sfeer past mij goed en het werk is gevarieerd.

Wat was je vorige baan?
Medewerker NeVeP.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennis, karate en pianospelen.

Nihal Bayrak - Junior Assistant Accountant

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Drie jaar geleden ben ik gestart bij Flantúa als Junior Assistent Accountant naast mijn studie HBO bachelor - Accountancy Duaal. Ondanks dat ik elke dag best ver moet reizen, kom ik elke ochtend met plezier naar werk. Er is een fijne werksfeer en daarnaast word je goed ondersteund.

Wat was je vorige baan?
Material Management - NXP.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, winkelen en tijd met mijn dochter doorbrengen.

Elise van Beuzekom (30) - Assistent accountant

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na mijn studie was ik op zoek naar een werkgever waar naast de huidige kwaliteiten van de werknemer ook naar de persoonlijke ontwikkeling wordt gekeken. Bij Flantúa heb ik dat gevonden!

Wat was je vorige baan?
Stagiair.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, koken en met vrienden en familie afspreken.

Sollicitatieproces

Telefonische screening met HR Adviseur
Eerste gesprek met Kantoorleider en HR Adviseur
Tweede gesprek met Partner(s) en HR Adviseur
Aanbod en tekenen van het contract

Interessante baan?

Terug naar boven